Tuesday, September 6, 2011

היסטוריה של הצילום: צילום פורטרטים

צילום פרוטרטים:
קמרה לוסידה: מכשיר ראייה כאשר אדם מסתכל דרך העינית רואה את פרצוף הנושא בעזרתו יכול לצייר מעט במדויק יותר את הפנים (הוא תוחם את פניו).
Jabez hogg making portrait #- הרגע חשוב עקב הישיבה המקובעת, מדגיש את הצורה בה צילמו את הפרוטרטים הראשונים, עדיין אין מבט דרך העדשה. הצלם נראה כמחזיק שעון לשם מדידת זמן החשיפה.
# דגרוטייפ- צילום קטן בגודל כך יד התצלומים הראשונים נשמרו בקופסא בעלת מסגרות רבות הרבה יותר מהקלוטייפ.
הצילום הראשון לקח הרבה זמן והצלם היה עומד והמצולם ממתין לסיום כמעט ללא תזוזה. ישנה הבחנה מיידית שהעדשה קולטת בצורה שונה מעין אנושית. ישנה הבנה שהדימוי הולך להנציח אותם (נשאר זמן רב אחריהם). זה מעט הפחיד את האנשים.
 Andre Adolph Eugene Disdri, אדולף דיזדרי: (1866) הפיכת הצילום למסחרי. מסמן את המעבר לצילום מהיר יותר, אין צורך בעמידה ממושכת. נגטיב מזכוכית המאפשר זמן חשיפה קצר יותר, תהליך הפיתוח של הנגטיב (שכפולו). דיזדרי המציא מצלמה שאפשרה 8 תצלומים (4 בכל פעם) אותם היו חותכים, רושמים עליהם את פרטי האדם וייצרו מעין כרטיסי ביקור. בנוסף היו מצולמים מפורסמים ומחלקים כרטיסיהם (בדומה לכרטיסי משחק). בסטודיו היו בונים תפאורה כגון: מסגרת, בד... המשרים אשליה של מציאות.כך היו מצטלמים ומוכרים זאת. (עבודת אמצע סימסטר)
Jhon Thomson #- עקב זמן החשיפה הקצר יכל הצלם לצאת ולצלם את הפרוטרטים מחוץ לבית.
# brady- צילם אנשים מפורסמים, טען שיש לייצר יותר שליטה על התמונה. במידה ומסתכלים על המצלמה התמונה פחות טבעית. כיצד ניתן לגרום לאנשים להיראות טוב יותר (תאורה, רקע, מבט המצולם). המבט יצר מעין המשכיות לתמונה. סוג אחר שצילם היה תצלומי זיכרון שנבעו ושיקפו את חיי היום יום (אנשים פשוטים). סוג שני emulatory- מהמילה לחקות, במטרה להראות את גיבורי התרבות, להפוך את התצלום לאיור ולפרסם בארה"ב. זוהי תחילת ההבנה שניתן לשייך צילום למטרה מסוימת.(לדוג' ראשי ממשלה לקראת בחירות).
Nadar felix, פליקס נאדר: אחד הצלמים החשובים בצרפת. היה כתב, צייר וקריקטוריסט. בזמנו הפרטי היה מצלם את פריז על כל צדדיה ובאמצעות כדור פורח צילם מלמעלה. צילם את מערכת הביוב ומתחת לאדמה גופות וגוגולות. בצילומיו היה ניתן לראות שימוש באור טבעי , דבר היוצר עומק. נדר צילם גב של אישה שהיה ייחודי לאותה תקופה. הוא ביצע צילום של דגרוטייפ שהיה לבלזאק על מנת לשכפלה (בלזאק פחד להצטלם). נדר נתן לתושבי פריז את האפשרות לראות את פריז מלמעלה, דבר שלא היה אפשרי קודם לכן. ישנם תמונות בהן השתמש באור מלאכותי. –עבודה אמצע סימסטר
1845-1860 -באותה תקופה הייתה נטייה לצלם את המתים עקב תפיסה מדעית שאם נתבונן נבין אנשים. בנוסף החלו להאמין שיש חיים אחרי המוות, מה שגרם לאי נחת אצל רבים לגבי הצילום.
תורת הפיזיונומה- חשיבות הפרופיל הייתה עקב האמונה באותה תקופה ב"פזיונומה". תורה שאומרת כי במבט על פרופיל ניתן לדעת מי האדם (מן צורך לקטלג). הצילום אפשר לראות את הפרופיל ובכך לקטלג(לדוג' שוטרים). שימושים נוספים למיפוי באמצעות הצילום, צילומי גולגולת- לדוג' של מספר רוצחים על מנת להבחין אולי מדובר בשוני בצורת הגולגולת, צילומי אזניים. פרוטרט משטרתי- צילמו בצורה חזיתית את הפרופיל, טביעות אצבע ותיאור מילולי כתוב. לואי היין- רצה למצוא דמיון של נערים שעבדו באופן לא חוקי ע"י שילוב של מס' תמונות של אנשים ויצר דמות משולבת.



No comments:

Post a Comment