בניית תוכנית אסטרטגית
אסטרטגיה עסקית – תכנית פעולה הקובעת את יעדי הארגון הכוללים את תפיסת העולם העיסקית, מטרות קיום הארגון, צרכי הישרדות ופיתוח. הגישה הכוללת לפיה יפעל הארגון למימוש מטרותיו.
תכנון אסטרטגי – תכנית המתארת כיצד על הארגון לנצל הזדמנויות עסקיות בסביבה עסקית דינאמית. כלומר, הארגון צריך לנהל "התאמה אסטרטגית" בין יעדי הארגון ויכולותיו לבין תנאי השוק המשתנים.
יתרונות התכנון האסטרטגי:
1. יוזמה ולא תגובה מאוחרת לשינוי.
2. כיוון ברור.
3. פעולות השיווק מבוססות על בחינת השוק וחשיבה הגיונית.
4. הגדרת קריטריונים לבחינת הביצוע.
5. שיפור הקואורדינציה הפנים ארגונית.
תהליך התכנון האסטרטגי:
1. הגדרת משימת החברה – כל ארגון קיים כדי להשיג הישג כלשהו בסביבה הרחבה יותר.
2. יעדי החברה – משימת החברה מתורגמת למערכות מפורטות של יעדים מנחים לכל רמת ניהול.
3. תיק עסקים – ריכוז כל העסקים והמוצרים המרכיבים את פעילות החברה.
4. אסטרטגיות פונקציונאליות – תכנון מפורט לכל פונקציה ארגונית במטרה להשיג את המטרות האסטרטגיות.
תמהיל השיווק Marketing Mix
תמהיל הגישה השיווקית. מרכיבי התוכנית השיווקית.
|
|
מוצר - איכות, תפקוד, דגמים, מותגים, אריזה, גודל, שירותים.
מחיר - מדיניות, מחיר, תנאי אשראי, הנחה, תשלומים.
מקום - הפצה - כיסוי שוק, מיקום, מלאי, אחסנה, תחבורה.
מקום - הפצה - כיסוי שוק, מיקום, מלאי, אחסנה, תחבורה.
מסר - תקשורת שיווקית - מכירה אישית, קידום מכירות, פרסום, יחסי ציבור.
No comments:
Post a Comment