Thursday, March 22, 2012

סיכומים אקדמיים

כאן באתר סיכומים תמצאו מאגר הולך מתפתח של סיכומים אקדמיים מתחומים שונים ומקצועות מגוונים הנלמדים במסגרות אקדמיות ברחבי הארץ. בנוסף לסיכומים לבגרות שבאתר אנחנו עמלים כל הזמן על לפתח ולהשיג סיכומים אקדמיים לרווחת כל הסטודנטים. הסיכומים הינם מגוונים ובמקצועות שונים – אך בעיקר, לפחות בינתיים, תוכלו למצוא כאן סיכומים אקדמיים מתחומי מדעי הרוח והחברה ובעיקר סיכומים בפילוסופיה שכן זהו התחום הקרוב ביותר לליבם של מפעילי אתר סיכומים.
מכאן כדאי להקדים ולומר כמה מילים על סיכומים אקדמיים ועל דרך השימוש בהם. סיכומים אקדמיים מעט שונים מסיכומים לבגרות או לתיכון. בדרך כלל, בעוד שסיכומים לבגרות יכולים לבוא במקום החומר הנלמד, סיכומים אקדמיים אמורים לסייע בהבנת והפנמת החומר הנלמד אך בדרך כלל הם אינם מספיקים בתור אמצעי לימוד העומד בפני עצמו. הדבר נכון במיוחד לגבי סיכומים אקדמיים בקורסים המצריכים קריאה של מאמרים שכן למרות שסיכומים לעיתים נותנים את האשליה של הבנת המאמר במקרים רבים אין תחליף לקריאה של כל המאמר במקום רק את הסיכומים שלו.
מאידך, כמות הדרישות של לימודים אקדמיים לעיתים לא מותירה בידי סטודנטים כל ברירה אלא לפנות לעזרתם של סיכומים  אקדמיים, ובשביל זה אנחנו פה. אנו אוספים ומכינים מאגר גדול כמה שיותר של סיכומים אקדמיים בתחומים כמה שיותר נרחבים המבוססים על קורסים אקדמיים הנלמדים בכל המוסדות להשכלה גבוהה בארץ. אנו נשמח גם לעזרתם של הגולשים שאם ירצו יוכלו לתרום בחזרה כמה סיכומים אקדמיים משלהם לטובת כלל הלומדים ברשת. חשוב כמובן לציין כי הסיכומים באתר סיכומים אינם מיועדים אך ורק בעבור לומדים או סטודנטים לקראת המבחן שלהם. סיכומים אקדמיים כפי שהם מופיעים כאן באתר משמשים גם כמאגר ידע בעבור כל מי שמתעניין בתחום הספציפי הזה שבו עוסקים הסיכומים, והם יכולים להיות מועילים ביותר בעבור אנשים שאינם בהכרח תלמידים במוסדות להשכלה גבוהה. היתרון של הסיכומים כאן באתר הוא שימוש בפלטפורמה של האינטרנט בכדי לייצר קישורים פנימיים בין הסיכומים ולארגן אותם בצורה ידידותית ונוחה לשימוש ולא רק כמאסה רציפה של טקסט כפי לעתים קרובות אנחנו מוצאים בסיכומים מודפסים או סיכומים שהם פשוט קובץ וורד.
כאמור, כבר עכשיו ניתן למצוא פה באתר כמות נכבדת של סיכומים אקדמיים במקצועות הפילוסופיה, התקשורת, מדעי המדינה ועוד רבים ואנו נעלה לכאן בעתיד הקרוב סיכומים אקדמיים נוספים בעוד מקצועות לרווחת כלל הגולשים. סיכומים נוספים ניתן כיום למצוא באתרים כמו טקסטולוגיה והמידעון שמכילים גם הם מאגרים מכובדים של סיכומים אקדמיים. 

No comments:

Post a Comment